SGP, denk toch eens na!

Denk je actueel te zijn met een post over homo’s en religie, word je rechts ingehaald door de SGP die in de tweede kamer verongelijkt klaagt dat het wel lijkt alsof, noujaaazeg, religie wordt gezien als een ziekte!

Ik heb een tip voor de SGP

In plaats van te jeremiëren, denk eens na over waaróm die religie ‘bijna’ als ziekte wordt beschouwd.

Om nog verder gaan op wat ik gisteren schreef: homo’s hoor ik nooit eisen dat één keer per week mannen sex moeten hebben met mannen, en vrouwen met vrouwen. Homo’s hoor ik nooit zeggen dat het huwelijk beperkt moet blijven tot koppels van gelijke sekse. En nog zo wat voorbeelden. Homo’s kortom, lijkt het, discrimineren niet en laten iedereen in zijn of haar waarde.

De SGP daarentegen laten om te beginnen vrouwen niet toe op leidende posities. Ze willen verder dat door heel Nederland (en als ze hun zin krijgen gok ik, de hele wereld) – of je nou hun geloof onderschrijft of niet – je op zondag bijvoorbeeld niet kan winkelen, omdat hun bijbel dat voorschrijft. En over hoe de SGP over het huwelijk denkt, tja, the less said….

Dus de vraag is, kijkend naar het bovenstaande: wie is hier nou het meest ziek?

Leave a Reply

