Opinion | Opinie 20/01/2010

Weer een makkelijke vandaag!

Dikke mensen moeten een tweede vliegticket boeken

Daar ben ik, met mijn 72 kilo bij 1m 80, het natuurlijk volmondig mee eens!

Ik vind het ook al jaren onterecht dat ik bij moet betalen als mijn bagage zwaarder is dan x kilo.De belangrijkste reden daarvoor is het brandstofverbruik van het vliegtuig – maar als ik met mijn bagage tezamen nog geen 100 kilo weeg, waarom mag een dikkerdje dap die in z’n eentje zwaarder is dan wel mee zonder extra kosten? En het is nog seksistisch ook; vrouwen wegen over het algemeen een stuk minder dan ik maar moeten net zo goed bijbetalen.

Als je dan toch bij moet betalen, dan moet het totaalgewicht van passagier en (hand)bagage worden meegenomen. Meer dan 120 kilo? Dokken!

Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met de veiligheid. Handbagage moet in zo’n metalen rekje passen anders mag het niet mee. Moet zo’n dikke passagier dan ook niet door de nooduitgang passen? Het zou grappig zijn als het niet zo gevaarlijk zou zijn, een dikkerd die vast komt te zitten in de nooduitgang en daardoor het leven van de mensen achter hem in gevaar brengt.

Dat is maar het begin!

Ik zeg, invoeren die regel. En daarna verder met het aanpakken van jengelende kinderen (meer dan 60dB -> bijbetalen!), lichaamsgeur (meer dan vijf Olf -> bijbetalen!) en lelijke kleren, make-up of haar (meer dan 33% van het vliegtuig stemt tegen -> bijbetalen!). Van al die extra inkomsten kan dan mooi de prijs van mijn ticket omlaag.

One thought on “Opinion | Opinie 20/01/2010

Leave a Reply

