Opinion | Opinie 06/01/2010

De Dijk

Een makkelijke opinie vandaag (en met excuses voor de woordgrap):

De Dijk is een dijk van een band!

Recentelijk ontdekt via zowel mijn vriend Steven als mijn vader (!), nu al meteen mijn favoriete Nederlandstalige band. In november heb ik ze live gezien, met mijn vader, die zo’n beetje als eerste kaartjes voor hun concert had gekocht bij Tripodia in Katwijk. Best een stoer gevoel was dat, rechtstreeks vanaf het vliegveld naar het optreden. Perfecte timing, het concert begon om half negen – om acht uur stapte ik uit de bus in Katwijk. Rugzak gedumpt, kaartje gaan kopen, patat met gegeten in de snackbar naast Tripodia, en hop, het feestgedruis in.

De Dijk heeft inmiddels zo’n repertoire dat ze waarschijnlijk dagen kunnen spelen en dan nog alleen hun beste nummers hoeven doen. Wat voorbij kwam was van wereldklasse, van der Lubbe was op dreef, net als de rest van band, strak en energiek.

Deze rotte foto’s van mijn mobiel (enige spijt: mijn camera met 50mm-lens niet meegenomen :( ) doen geen recht maar de sfeer op het podium kun je er wel aan zien. Puike lichtshow ook, heel professioneel.

Leave a Reply

