Eerlijk

Laatst was ik op bezoek in Freising, bij mijn goede vriend Steven. Op weg naar zijn huis nam ik de verkeerde afslag en kwam zodoende langs een veldje met bloemen.

Wel betalen he!?

Wel betalen he!?

De bedoeling was duidelijk: je mocht zelf zoveel bloemen snijden als je maar wilde, en daarna werd je vriendelijk verzocht te betalen door het juiste bedrag in het bakje te deponeren. Maar een bloemenventer was in geen velden of wegen te bekennen. Zo’n eerste indruk van een land is natuurlijk goud waard. Beiers (Beierenaren? Beieren?) zijn vriendelijk, houden van bloemen, en zijn goudeerlijk.

Ik ook, en omdat ik de bloemen niet wilde stelen moest mijn vriend Steven het zonder bloemetje doen. Want ik ben wel een Hollander natuurlijk.

Leave a Reply

